Escola de Música J.M.Ruera

Concepte: Pensament i Llenguatges artístics

per Clara Rebollo

Al Museu, a partir de l’obra de Francesc Serra, Sense títol

Dóna la sensació d’inacabat, debatem si és ella la que està pintant o és ella la retratada o podria ser un autoretrat. Llavors no seria la model, tampoc està clar que sigui pintora, és més aviat una lectora. Estem davant una situació ambigua. Els dos temes funcionen, són temes que els trobem a la història de la pintura. Podria ser una escena íntima, de repòs en un menjador particular, però també pot ser un estudi, un taller d’artista.

Els colors es repeteixen, hi ha una alternança, com franges cromàtiques. I a més el cavallet sembla un mirall, un reflex. Hi ha diferents incerteses, si són taques de pintura o un llibre que té entre mans. Fem conviure les paraules incertesa i repòs, és una contradicció. Però hi conviuen bé. Els detalls ens porten a veure que sí que està acabada però l’estil són pinzellades aparentment inacabades.

Al Museu, a partir de l’obra de Verònica Aguilera, Paisatge núm. 1

El ser humà està davant d’un precipici, d’una immensitat. És una persona sola, ens recorda que som petits. Està lluny, perdut. Veiem una secció de la capa de la terra, com un tall geològic que recorda tot el que li fem a la Terra, quan busquem petroli, hi ha forats, cavitats, com ferides.

També podríem veure l’obra feta amb material reciclat, com el quadrat del fons que sembla el seient d’una cadira, amb una idea de relativitzar la gravetat de l’abisme. Potser aquest precipici no és tan important com sembla. La por que s’anticipa no té raó de ser.